Monday, April 18, 2011

Apa khabar agaknya orang di sana?

Agak-agak lebih kurang sebulan atau dua bulan aku tidak mendengar khabar seorang insan  yang disayangi.Siapa lagi kalau bukan kakandaku.Satu-satunya abang kandung aku yang jauh di mata tapi dekat di hati.Kalau dulu,seminggu sekali aku akan call abangku.Tapi entah kenapa sejak akhir-akhir ini kesibukan aku menghalangku untuk menghubungi si abang tu.Kalau telefon pun, kebarangkalian dia nak menjawab telefon mungkin 50%.Mungkin sibuk.Maklumlah assignment lagi,kelas lagi,exam lagi.Lagi pula,masa di sini dan di Malaysia beza 5 jam.(waktu soifi).Kalau sini petang,sana dah malam.So,kalau nak kol tu,kena arrange waktu yang tepat.

Kalau aku terus tak telefon dia,mesti dia akan kata,

 "Lamanya tak telefon.dah lupa orang sini kah?bla..bla..bla..."

Dan aku hanya menjawab dengan ketawa.Untuk mengelak daripada 'bebelan' abang,aku pun hantar je mesej kat dia.(drpd takde langsung).5 hingga 10 minit menunggu,tiada balasan.Maka aku pun buat kesimpulan sendiri.Takde kredit kot.

Sehinggalah pada malam tadi pukul 1.30 pagi waktu Jordan hp ku berbunyi menandakan satu mesej masuk.
"Salam,arini abg exam,doakan abangmu dipermudahkan untuk menjwb soalan2.abg sihat2 shj di kuching sarawak,skrg abg tgah blaja.................."

Semestinya abg aku berbahasa sarawak.Aku terjemahkan je.Berbunga nya hatiku hanya Tuhan yang tahu.Masalahku malam tadi terus hilang begitu.

Ya Allah,kau rahmatilah kakanda ku di sana,pernudahkan urusannya.permudahkan imtihannya.Permudahkan segalanya untuknya.Aamiin.

aku bersyukur ada abang yang baik!

p/s : aku rindu nak share masalah dengan abangku.
       aku rindu nak gaduh ngan abangku
       aku rindu nak tengok bola sepak ngan abangku.
       aku rindu nak makan maggie malam2 ngan abgku.

macam manalah kalau abg aku dah kahwin nanti ye. ^_^