Friday, June 7, 2013

Ceriteraku.

Bismillahirrahmanirrahiim...

What's Up?!

It's has been a long time since aku xupdate blog aku.Nak cakap busy, actually tak ada apa-apa yang menyibukkan aku. Masih 'terperangkap' dalam cuti. Cuti sebelum summer sem bermula. Huhu. Sebenarnya cuti tak lah lama. Sekejap je. Tapi, cuti ni terasa lamanya. Mungkin hanya duduk di bilik. Nothing much to do. Tambahan pula, cuaca panas sedikit menghalang pergerakan nak kelar pergi mana-mana. Nak buat aktiviti indoor pun kerjanya menghadap lappy je lah. Perlu sambung buat novel,karyakan puisi tapi semuanya memerlukan idea, idea dan idea. Terasa otak beku masa cuti ni. Nak baca buku, ada sedikit malas (hehehe) sebab cepat rasa mengantok.Huhu.

Something New


Aku selalu ingin cuba sesuatu yang baru. Sesuatu yang boleh menghilangkan bosanku. Pendek kata, hobi baru selain daripada surf internet, baca buku,menulis. Aku nak cari sesuatu yang memerlukan pergerakan. Know what? It's cooking!! Yes! cooking. Sememangnya aku suka memasak tapi sekali aku ada mood nak masak,ak nak try semua benda. Tapi bila tak ada mood nak masak aku tak masuk dapur pun. Jeling pun tak. Haha. Well, lately aku sibuk mengintai beberapa resepi kat internet. Truly speaking, aku lebih banyak interest nak buat dessert,or something masakan kek-kek gitu. Unfortnately, aku kekurangan alatan memasak seperti pengukus or bahan-bahan yg lain. (Hul)

Be Positive

It's okay, Tak mengapa. Aku harap aku masih kekalkan semangat aku dalam bidang masak -memasak. InsyaAllah. Lagipun, aku sedang mengumpul pelbagai resepi yang akan aku cuba. May Allah ease..InsyaAllah. Sesuatu yang baik, kalau kita niat yang baik, InsyaAllah hasilnya baik-baik saja. So, let's me be positive always. Aku merancang nak beli alatan memasakku supaya impianku terlaksana. Aamiin...

Oh! Sebenarnya, lately aku ada try sesuat yg baru aku buat. Puding Agar-agar oreo. Alhamdulillah, hasilnya sedap dan aku pun puas hati. Tapi sayangnya, aku tak ada ambik gambar pulak. It's okay,next time aku akan share. InsyaAllah.Hehe.





Well,sampai di sini sahaja entri aku kalini. Tak tahu nak tulis apa. As usual, my quote for today :

# Jangan takut mencari pengalaman sebab pengalaman lah yang akan mematangkan kita. ^^