Thursday, May 26, 2011

To my best friend

To my best friend (u know who u are),
Syukurku panjatkan ke hadrat Ilahi kerana diberi kesempatan untuk bertemu denganmu,sahabat.Walaupun pada mulanya,aku agak 'terpaksa' untuk berkawan denganmu.Tapi,tanpa disedari sepanjang rasa keterpaksaan itu,lahirnya satu keikhlasan.Kini,aku bersyukur kerana kau adalah sahabat baik ku.Yang menjadi peneman doaku.


To my best friend (u know who u are),
Mungkin ada hikmahnya Allah menjadikan kita sahabat.Kerana sahabat itu saling memerlukan dan saling melengkapkan.Aku melengkapkan kekuranganmu dan begitulah sebaliknya.Aku bersabar dengan kerenahmu yang terlalu 'peramah' dan kau bersabar dengan sikap ego dan diamku.Aku selalu ingin sendiri ketika ku sedih,tapi kau perlukan aku ketika kau sedih.Aku berkongsi kegembiraan ketika kau berduka,tapi kau berkongsi kegembiraan setiap masa.Kau faham aku ketika ku merajuk.Aku juga tahu bila kau merajuk.Tapi kita sama-sama tak nak mengaku.(kan,kan,kan)


u always make me smile,my friend!
To my best friend (u know who u are),
Walaupun kita selalu gaduh(selalu?),hanya kerana hal sekecil semut atau secubit garam,tapi aku masih bersyukur,kita masih lagi bersahabat.Tapi pelik,jika hal sebesar gajah,kita tak rajin pun gaduh.(why?)Bagi aku,itu bagus sebab api yang kecil itulah yang mudah merebak jika kita lambat bertindak.masalah yang kecil jika kita biarkan pasti akan menjadi masalah besar(kan,kan,kan).


To my best friend(u know who u are),
Hari ini,aku menerima berita kesedihanmu.Kau memintaku untuk menggembirakanmu.Saat ini,paling aku takuti.Sebab aku bukanlah orang yang mampu menggembirakan orang jika mereka bersedih.Selalunya,aku hanya akan biarkan sesiapa yang sedang bersedih.Kenapa?sebab bagiku,mungkin mereka ingin bersendiri.Tapi aku silap.Tak semua orang seperti aku.Manusia itu berlainan.Oleh itu sahabat,maafkanlah sahabatmu ini.Tak mampu membuat senyumanmu terukir.Hanya satu usahaku,DOA.


To my best friend (u know who u are),
Jangan pernah ingat aku akan melupakanmu kerana,kau sentiasa ku doakan.Sebaik-baik ingatan seorang saudara kepada saudaranya yang lain ialah doa kan.(kan,kan).Maka cheer up,my friend.Your happiness is my happiness too.Your sadness is my sadness too.We're always together in whatever situation.Remember that.I'm always by your side,my best friend.

To my best friend (u know who u are),
This is for you..
"Tuhan,sekiranya aku bisa mengubah pelangi menjadi ukiran kata,akan aku ukirkan namanya di dada langit supaya dia tahu namanya lah yang terukir di langit hatiku."

 friendship lasting forever!


_____________________________________________________________________________________________
from : "Pencinta Sejati"..