Saturday, January 21, 2012

Hari ini, Esok dan Seterusnya

Hari ini aku kembali menjenguk blog ku. Berzaman, dan bersarang sudah.Esok belum pasti. Hari ini yang menyibukkan sehingga melupakan aku untuk hari esok dan seterusnya. 
Hari ini juga kembali mencari teman-teman lama ketika rasa rindu mengundang. Tapi adakah esok sama? dan seterusnya..
Hari ini juga kembali bermuhasabah itu dan ini.Mengenang kisah lalu dan salah lampau.Tapi adakah esok akan kembali mengingati.? 

Hari ini tidak mungkin kembali sama seperti semalam dan esok pasti tak seperti hari ini. Hari- hari yang aku lalui semakin mengingatkan aku di hari akhirku. 

"Esokkah hari terakhirku"

Masa, waktu, kesibukan, pekerjaan, komitmen, tanggungjawab, dan sebagainya mengisi hari-hari yang dilalui.Tapi adakah sebenarnya 'terisi'?

_____________________________________________________

Oh Tuhan,jauhkan hamba-Mu ini dari masa lapang yang sia-sia agar aku tidak terbunuh oleh waktu.