Wednesday, January 19, 2011

Puisi untuk Sahabat~


Sahabat,
Mungkin aku tak mampu memberi sesuatu
Mungkin aku tak mampu menunjukkan rasa
Mungkin aku tak mampu menemani tiap masa dan ketika
Mungkin aku tak mampu menghilangkan perihmu.

Sahabat,
Mungkin engkau tak tahu
Betapa berertinya engkau di mataku
Mungkin engkau tak pernah tahu
Betapa sayangnya aku padamu,

Sahabat,
Kadang-kadang ku bersikap egois
Tak ingin mengambil tahu hal dirimu
Kadang-kadang ku menjadi posesif
Ingin kau selalu bersamaku.

Sahabat,
Kadang-kadang ku ingin kau mendengar segala ceritaku.
Kadang-kadang ku ingin kau mendengar masalah-masalahku.
Dan mungkin ku tak pernah tahu apa ceritamu
Apatah lagi masalahmu.



Sahabat,
Seringkali luka ku berikan
Seringkali kecewa ku berikan
Seringkali pengabaian ku lakukan
Pada hatimu yang penuh kelembutan.

Sahabat,
Matamu indah tatkala menangis
Tapi pantaskah kita menangis
Ketika ujian itu datang?
Ketika dugaan datang menghadang?
Ketika ditimpa oleh kesulitan?

Sahabat,
Jadikan airmata kita satu kekuatan
Bukankah cita-cita kita ingin menjadi satu inspirasi pada dunia
Sebarkan kecintaan,
Sebarkan kebaikan.

Sahabat,
Dapat ku ungkapkan
Saat jiwa kita termiliki
Pantaslah kita berbahagia
Menggenggamnya penuh kasih.

Sahabat,
Cintaku sentiasa mengiringimu
Yang mungkin tak kau tahu kebesarannya
Bersemangatlah seperti mentari
Ia ceria menyinari hari.

Sahabat,
Kasihku sentiasa mengiringimu
Yang mungkin tak kau tahu ketulusannya
Jadilah kita seperti mawar
Harum tetap terjaga.


Sahabat,
Semoga kita mampu menjadi kupu-kupu
Mengebarkan sayap cantik
Memburu cita-cita
Meski harus bertatih.

Sahabat,
Semoga Allah meredhai persahabatan ini
Saat ia dalam dihiasi ketaatan
Saat ia dapat saling menjaga
Saat ia saling menasihati.

Sahabat,
Uasah letih menyayangiku
Usah letih mncintaiku
Kerana aku takkan pernah letih menyayangimu
Kerana Allah.

Sahabat,
Aku menyayangimu dan mencintaimu kerana Allah..