Tuesday, January 26, 2010

tuHan,,telah ku akui..

Tuhan,telah ku akui..

Betapa lemahnya diriku

Saat menerima ujianMu

Tuhan,telah ku akui..

Kerdilnya diriku di hadapanMu

Sesungguhnya tak mampu ku memikul beban ini..

Sesungguhnya tak berdaya ku menggalas cabaran ini..



Tuhan,telah ku akui..

Jauh nya aku daripadaMu

Kelam aku dalam kegelapan dunia

Hilang aku ditelan kesibukan duniawi

Tenggelam aku dikaburi perhiasan duniawi..

Jauhku,

Lalaiku,

Lekaku,

Alpaku,

Lenaku,

Ku pohon dihindari semua itu

Utk mngharap redhaMu,

Utk menagih rahmatMu,

Utk mengemis kasihMu,

Utk meminta nurMu,



Tuhan,telah ku akui..

Tiada tuhan selainMu,

Engkau yang maha penyayang,

Maka sayangilah aku sbg hambaMu dgn payung rahmatMu

Engkau yang maha pengasih,

Maka kasihilah aku sbg hambaMu dgn titisan cahayaMu..



Tuhan,telah ku akui..

Diriku yang lemah ini..

Tidak akan berdaya

Kecuali dgn pertolonganMu

Dgn kekuatanMu



Tuhan,telah ku aku

Dan akan ku akui

Engkau tuhan ku dan Muhammad itu rasulku…

Redhalah aku sbagaimana engkau redha terhadap kekasihMu…